jueves, 12 de febrero de 2015

La telefonia provoca el 63% de les queixes de l'OMIC a Carlet


L'Oficina Municipal del Consumidor de Carlet (OMIC) ha tramitat 162 reclamacions d'usuaris de la ciutat durant l'any 2014. De totes elles, el 96’3 % han sigut ja resoltes i el 3,7 % es troben en tràmit. De les reclamacions tancades, 40 han sigut resoltes de forma favorable per al ciutadà.

Les reclamacions han sigut presentades per diversos motius com un preu abusiu (39,50 %), per una mala prestació del servei (19,75 %), per deficiència en la qualitat del producte (7,40 %), incompliment de condicions de venda (6,80 %), clàusules abusives (1,90 %), negatives a prestar el servici contractat (3,10 %), publicitat enganyosa (2,50 %) i incompliment de la garantia (3,10 %).

Quant al sector que més queixes rep continua sent el de la telefonia amb un 63,59%, seguit a molta distància per les empreses d'electricitat (8,64 %), d'assegurances (5,55 %)  i bancs i entitats financeres (3,70 %) i la resta de reclamacions es repartix entre empreses de venda a distància, serveis sanitaris, vivenda, gas, venda d'electrodomèstics, hostaleria i transport, entre altres.


Així mateix, en l'OMIC de Carlet també s'han realitzat consultes, fins a 52 al llarg de tot l'exercici 2014. Igual que les reclamacions, la gran majoria de les consultes han estat relacionades amb el sector de la telefonia. L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor és un servei municipal d'atenció directa i gratuïta a través del qual tots els ciutadans de Carlet poden sol·licitar informació sobre els problemes que puguen afectar-los com a consumidors.

No hay comentarios:

Publicar un comentario