martes, 26 de marzo de 2013

Un jove carletí se'n va a Alemanya buscant noves oportunitats


"Me'n vaig a Alemanya a buscar un futur i un treball, perquè ací, pel que veig, està molt complicat". Amb 20 anys Jesús Barón, un estudiant de Grau Mitjà d'Electromecànica del Centre de Formació Professional Xabec de València, té clar que la seua vida està fora d'Espanya. Una opinió que comparteix el seu company de promoció Álvaro Doménech, un jove de 21 anys de Carlet, que explica que va ser "dur" deixar la seua família i amics, "Jo vaig a quedar-me a viure allí", sentencia Jorge Boscà, de 19 anys i veí de València que estudia Instal·lacions Elèctriques en este institu privat concertat de l'Obra Corporativa de l'Opus Dei.

Jesús, Álvaro i Jorge són tres dels 17 estudiants de Xabec que gràcies al conveni "Espanya se'n va a Alemanya", que ahir signà este centre del barri d'Orriols amb la Càmera de Comerç i d'Oficis de Coblença, se'n van a fer la FP Dual en empreses d'esta ciutat, la tercera més gran de l'estat de Renània-Palatinat. Durant els pròximes tres anys i mig treballaran i estudiaran a Coblença i cobraran un salari de 812 euros al mes, al voltant de 400 d'ells aportats pel Govern alemany.

Este conveni és ben sigular ja que és la primera vegada que l'executiu d'Alemanya financiarà la formació d'estudiants espanyols. Es tracta de joves totalment formats, però sense experiència laboral, ja que han acabat els seus respectius graus mitjans a falta de realitzar les 400 hores de pràctiques no remunerades en empreses.

El director de la Cambra de Coblença, Alexander Baden, detalla que l'acord signat amb Xabec ajuda a "resoldre dos qüestions: Alemanya busca treballadors i Espanya té un greu problema d'atur juvenil". Jorge, Álvaro i Jesús preparen les maletes. "Si em quede, en el pròxims tres anys i mig el meu currículum no passarà del mig foli, mentre que si me'n vaig a Alemanya treballaré, adquiriré experiència laboral, em trauré un títol i, a més a més, aprendré un idioma", conclou Álvaro.

Levante / EMV

No hay comentarios:

Publicar un comentario