La
conselleria d'Infraestructures i Transports ja té descartat per complet la
construcció de la circumval·lació de la CV-50 al seu pas per Carlet, que porta
en projecte quasi 20 anys. L'altíssim cost de la infraestructura, que fa
impossible el seu finançament, el fracàs del model de concessió a causa de la
crisi i el descens continuat del trànsit, amb uns quatre mil vehicles menys des
de 2008, ha deixat l'obre en suspens quasi definitiu.
Fonts
de la conselleria admeten que l'obra és totalment inviable i que no pot
realitzar-se ni tan sols en l'horitzó de vàries dècades. La impossibilitat de
construir el desviament de Carlet arrastra també a la paràlisi la projectada
circumval·lació de l'Alcúdia o a les travessies de Catadau, Llombai i Alfarb,
on es planejava la conversió en autovia. En el cas de Carlet s'esfumen de colp
20 anys de promeses. Fins i tot en la campanya electoral de les municipals de
2011, el Consell arribà a assegurar que les obres començarien el 2012 i que els
vehicles circularien en 2015. "Són moments molt difícils pel que fa al
pressupost" assegurà dilluns el director general d'obres públiques,
Vicente Dómine.
No
obstant això, el nivell de trànsit de la CV-50, amb 11.505 vehicles diaris en
2012, el 3% d'elles camions, encara és molt important i per això el Consell té
en marxa una solució d'urgència amb una ronda de quatre quilòmetres, dels quals
ja estan construïts pràcticament la meitat. Dómine assegurà que la ronda
"permetrà canalitzar els fluxos agrícoles que apleguen fins a Carlet des
de la zona del canal Xúquer-Túria i de la muntanya i solucionarà el trànsit per
l'interior de la població" assegurà.
Carlos Alós / Levante EMV
No hay comentarios:
Publicar un comentario