CARMEN CERVERÓ (Las Provincias)
Disminuir la freqüència de pas, suprimir
els passos a nivell o la reduir el temps del viatge entre la Ribera i València
i el desdoblament de la via entre
Picassent i Castelló de la Ribera. Aquestes eren algunes de les millores que
Conselleria prometia fer en la línia de metro, fa ja alguns anys.
Unes millores que continuen
pendents i que no només no s’han realitzat sinó que en l’actualitat aquesta línia
podria córrer perill. Una possibilitat que de moment nega la Conselleria d’Infraestructures,
que «a dia de hui» no contempla suprimir la línia 1 des de Torrent a Castelló
de la Ribera. Un servei que és conegut pels usuaris de la Ribera com lent i
amb un temps d’espera elevat. «Conselleria es planteja el metro com un servei bàsic,
per la qual cosa hui per hui no es contempla el tancament de cap línia. S’està
treballant en fer més eficient el servei i açò passa per adaptar l’oferta a la
demanda» manifestaren des de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV).
I és que, l’Expedient de
Regulació d’Ocupació (ERO) que planeja sobre aquesta empresa ha fet saltar
totes les alarmes sobre la possible eliminació d’aquest servei que des del PSPV
de la Ribera asseguren que afectaria a més de 60.000 persones. Des de Compromís
per l’Alcúdia comentaren que «aquesta supressió deixaria el 30% de la població
de l’Alcúdia, que no té cotxe propi, abandona a la seua sort».
Fins a finals d’any no se sabrà
com afectarà aquest ERO al servei ni als usuaris, encara que la idea de la
Conselleria és que no els perjudique. A pesar d’açò els diferents partits polítics
de les localitats de la Ribera, per les que passa la línia 1 del metro, ja s’han
posat en marxa. L’alcaldessa de Carlet, Maria Ángeles Crespo assegurà que «m’han
dit que en cap moment es va a suprimir aquest servei. Es van a retallar els
horaris que no tinguen molta demanda i s’augmentaran els que si en tinguen». A
més a més, es van a produir millores com la reducció de la freqüència de pas».
A principis d’enguany la línia
1 ja va patir l’eliminació d’alguns trens que no comptaven amb molts usuaris,
com el primer del matí de Castelló de la Ribera. Per la seua banda, des del
Bloc-Compromís Carlet han instat la Conselleria a matindre la línia 1 ja que la
seua eliminació suposaria la pèrdua de connexió ferroviària amb València. «Són centenars els carletins que
per treball o per estudis usen el metro per anar a València i es quedarien sense
aquest servei tan bàsic», explicà Maria Josep Ortega, portaveu del Bloc-Compromís
de Carlet.
Text: CARMEN CERVERÓ (Las Provincias)
No hay comentarios:
Publicar un comentario