viernes, 24 de mayo de 2013

El fiscal investiga unes presumptes vexacions en la caserna de Carlet



La Fiscalia d'Alzira investiga unes suposades vexacions a una dona embarassada de tres mesos en la caserna de la Guàrdia Civil de Carlet i les presumptes agressions que patí a mans de la Policia Local d'Alginet. El responsable de la Fiscalia d'Alzira ha assumit personalment la recerca en trobar indicis d'un delicte de maltractament en la denúncia interposada per Rocío Romero. La denunciant assegura que els agents la maltractaren després de ser arrestada juntament amb la seua parella per intentar ocupar una vivenda. La Guàrdia Civil ha declinat oferir la seua versió dels fets en estar la causa oberta.
La Policia Local d'Alginet també ha refusat donar la seua versió. El comunicat de lesions de l'hospital de la Ribera precisa que la víctima patí "contusió en el puny i lesions per agressió". La llibreta de gestació, a la qual ha tingut accés el diari Levante, amb firma que ja ha superat els tres mesos d'embaràs.
Rocío Romero, segons precisa la denúncia interposada per l'advocat Ramón Milara, decidí el diumenge 28 d'abril ocupar una vivenda buida en el carrer Reis Catòlics d'Alginet. "Aplegà un agent de la Policia Local d'Alginet i li contàrem la veritat. A la nostra casa tenim molta humitat i anàvem a posar-nos d'ocupes", apunta la denunciant. La policia local arrestà la parella i la traslladà al quarter d'Alginet. Poc després, la Guàrdia Civil s'emportà els dos detinguts al quarter de Carlet. La Policia Local d'Alginet informà fa dos setmanes que havien estat arrestades per furtar.
La dona relata en primera persona en la denúncia que un agent li demanà que es despullara per a escorcollar-la. "Vaig poder comprovar que m'estaven gravant les càmeres que tenen al calabós i uns quatre o cinc guàrdies civils es reien de mi i m'insultaven cridant-me "conill", em deien "Quin conill que tens". Els guàrdies civils em veien a través del monitor que tenen al calabós per a la vigilància dels detinguts", recull l'escrit d'acusació.
Rocío R. afegeix en la denúncia: "La Guàrdia Civil em deia que les càmeres no anaven, però vaig poder comprava que sí que funcionaven perquè estava encesa la llumeneta roja de vídeo". Vaig començar a cridar i el sergent, que no va tindre res a vore amb els fets, em va traure del calabós". El responsable de la Guàrdia Civil a la Comunitat Valenciana acaba d'ordenar, com informà el Levante, que es desconnecten els sistemes de gravació en vulnerar la llei de Protecció de Dades.
La denunciant lamenta que advertí els agents "en innumerables ocasions" que estava embarassada de tres mesos i que per favor la portaren a l'ambulatori de Carlet. "No me feren ni cas. És més continuaren burlant-se de mi i dient-me conill a pesar que em feia mal la panxa i estava molt nerviosa. (...) Un guàrdia civil que puc identificar obrí la porta del calabós i em tapà la boca perquè no cridara i no contara res de la nit anterior" conclueix la denúncia.
Ramon Ferrando - Carlos Alós | Levante EMV

1 comentario:

  1. menuda película es monta la tia esta,xq en alginet están farts de q entre a fusrtar a tots els puestos,la guardia civil no son robots,sinos persones y cumplixen en el seu treball dia a dia,en ningún momento tratar mal a la gent

    ResponderEliminar