Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha conclòs els treballs per a la instal·lació de noves pèndoles en el tram de la Línia 1 de Metrovalencia comprés entre Carlet-Castelló de la Ribera, que té una longitud de 20 quilòmetres. L'actuació ha comptat amb un pressupost assignat de 98.565 euros.
La pèndola és
l'element vertical conductor que uneix el fil de contacte de la catenària amb
el cable de sustentació.L'objectiu d’esta nova instal·lació és aconseguir, a
través de les noves peces equipotencials, una major eficiència energètica i al
seu torn una major fiabilitat del servei. Els treballs s'han dut a terme en
horari nocturn per no alterar la normal circulació dels trens.
Les noves pèndoles
són equipotencials; és a dir, permeten el pas del corrent a través d'elles
sense arcs ni espurnes, de manera que tot el conjunt: fil de contacte, pèndola
i sustentador actuen com un solament per a conduir el corrent, tenint llavors
menys desgast, menys pèrdues elèctriques i millor conductivitat. Això reverteix
en una major fiabilitat del servei i una major eficiència energètica.
Anteriorment es
posaven fils de coure similars a filferros gruixuts, de manera que la seua funció
era solament sostenir el fil de contacte, sense assegurar la conducció
elèctrica a través d'ells. Amb l'increment de consum dels nous trens, és
necessari substituir-les.
No hay comentarios:
Publicar un comentario