martes, 13 de noviembre de 2012

FGV millora les pèndoles situades entre Carlet i Castelló de la Ribera


Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha iniciat els treballs per a la instal·lació de noves pèndoles en el tram de la línia 1 de Metrovalencia, comprés entre Carlet i Castelló de la Ribera, amb una longitud aproximada de 20 quilòmetres. L'actuació té un pressupost assignat de 98.565 euros, IVA exclòs, i un termini d'execució previst de dos mesos i mitjà.

Les pèndoles són els elements verticals de connexió que uneixen el fil de contacte amb el cable de sustentació i l'objectiu d'esta nova instal·lació és aconseguir, a través de les noves peces equipotencials, una major eficiència energètica i al seu torn una major fiabilitat del servei. Anteriorment es posaven fils de coure similars a filferros grossos de manera que la seua funció era solament sostenir el fil de contacte sense assegurar la conducció elèctrica a través d'ells. Però amb l'increment de consum dels nous trens es necessari substituir-ho.

Les noves pèndoles són equipotencials, és a dir, permeten el pas del corrent a través d'elles sense arcs ni espurnes de manera que tot el conjunt: fil de contacte, pèndola i susbtentador actuen com un solament per a conduir el corrent, tenint llavors menys desgast, menys pèrdues elèctriques i millor conductivitat. A més, tot açò reverteix en una major fiabilitat del servei i una major eficiència energètica. Segons FGV el seu plantejament és seguir treballant fins que totes les pèndolas de Metrovalencia siguen equipotencials. De fet, s'està estudiant també la renovació d'aquestes peces en la resta de la línia en direcció a Bétera i Llíria. Els treballs s'estan duent a terme en horari nocturn per a així no alterar la normal circulació dels trens. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario