miércoles, 6 de junio de 2012

L'empresa carletina Druni llança una línia de productes de marca pròpia


La cadena carletina de perfumeries Druni ha llançat la seua primera línia de productes de marca pròpia, trencant amb la norma d'este tipus de comerços de productes de bellesa que fins ara han viscut aliens a la tendència majoritària d'incloure marques blanques.

Druni va iniciar la setmana passada la venda de xampús i condicionadors, sabó de bany i cremes corporals amb la marca DRN, fabricada en exclusiva per a la cadena per dues empreses especialitzades, la valenciana Agrado Cosmetic i la catalana Salón Selección (participada per Salerm Cosmetics).



De moment, la línia de DRN està composta per unes 40 referències diferents entre sabó de dutxa, xampús, condicionadors i mascarilles per al pèl i cremes hidratants. Druni ha fixat uns preus de llançament per a estos productes d'entre dos i tres euros, promoció que es mantindrà per un temps limitat. 



En tot cas, la decisió de Druni d'entrar en la marca blanca a pesar de ser un negoci fonamentalment 'marquista' -els lineals de les botigues els ocupen les grans marques internacionals de perfumeria i cosmètica- cal emmarcar-la en el context actual de crisi econòmica que està propiciant un increment notable de la penetració de les ensenyes pròpies de la distribució en tots els segments.



Segons un estudi de Nielsen, en els últims anys la penetració de la marca blanca ha aconseguit nivells superiors al 40% en alimentació i del 50% en drogueria. En cosmètica i higiene personal, la penetració és una mica menor, encara que ja està per damunt del 30%, especialment en els productes bàsics.
Esta tendència del mercat, que ha convertit Espanya en el país europeu amb major penetració de la marca blanca, està molt vinculada a l'estratègia desenvolupada en els últims anys per la cadena capdavantera en supermercats, la també valenciana Mercadona.


Druni, propietat de la família de Bernardo Casp, compta en l'actualitat amb 180 botigues distribuïdes a la Comunitat Valenciana, Catalunya, Murcia i la província d'Albacete. En els últims comptes dipositats en el registre mercantil, corresponents a l'exercici 2010, empresa va declarar unes vendes totals de 135,13 milions d'euros, un 2,8% més que l'any anterior.




Els beneficis després d'impostos van aconseguir els 5,55 milions, amb un increment del 55% respecte a l'any anterior. En l'informe de gestió, Druni assegura que el seu creixement es realitza amb fons propis.

No hay comentarios:

Publicar un comentario