La
cadena carletina de perfumeries Druni ha llançat la seua primera línia de
productes de marca pròpia, trencant amb la norma d'este tipus de comerços de
productes de bellesa que fins ara han viscut aliens a la tendència majoritària
d'incloure marques blanques.
Druni
va iniciar la setmana passada la venda de xampús i condicionadors, sabó de bany
i cremes corporals amb la marca DRN, fabricada en exclusiva per a la cadena per
dues empreses especialitzades, la valenciana Agrado Cosmetic i la catalana
Salón Selección (participada per Salerm Cosmetics).
De
moment, la línia de DRN està composta per unes 40 referències diferents entre
sabó de dutxa, xampús, condicionadors i mascarilles per al pèl i cremes
hidratants. Druni ha fixat uns preus de llançament per a estos productes
d'entre dos i tres euros, promoció que es mantindrà per un temps limitat.
Segons
un estudi de Nielsen, en els últims anys la penetració de la marca blanca ha
aconseguit nivells superiors al 40% en alimentació i del 50% en drogueria. En
cosmètica i higiene personal, la penetració és una mica menor, encara que ja
està per damunt del 30%, especialment en els productes bàsics.
Esta tendència
del mercat, que ha convertit Espanya en el país europeu amb major penetració de
la marca blanca, està molt vinculada a l'estratègia desenvolupada en els últims
anys per la cadena capdavantera en supermercats, la també valenciana Mercadona.
Druni, propietat de la
família de Bernardo Casp, compta en l'actualitat amb 180 botigues distribuïdes
a la Comunitat Valenciana, Catalunya, Murcia i la província d'Albacete. En els
últims comptes dipositats en el registre mercantil, corresponents a l'exercici
2010, empresa va declarar unes vendes totals de 135,13 milions d'euros, un 2,8%
més que l'any anterior.
Els beneficis després d'impostos van aconseguir els 5,55 milions, amb un increment del 55% respecte a l'any anterior. En l'informe de gestió, Druni assegura que el seu creixement es realitza amb fons propis.
No hay comentarios:
Publicar un comentario