L'Oficina Municipal del Consumidor de
Carlet (OMIC) ha tramitat 162 reclamacions d'usuaris de la ciutat durant l'any
2014. De totes elles, el 96’3 % han sigut ja resoltes i el 3,7 % es troben en
tràmit. De les reclamacions tancades, 40 han sigut resoltes de forma favorable
per al ciutadà.
Les reclamacions han sigut presentades
per diversos motius com un preu abusiu (39,50 %), per una mala prestació del
servei (19,75 %), per deficiència en la qualitat del producte (7,40 %),
incompliment de condicions de venda (6,80 %), clàusules abusives (1,90 %),
negatives a prestar el servici contractat (3,10 %), publicitat enganyosa (2,50
%) i incompliment de la garantia (3,10 %).
Quant al sector que més queixes rep
continua sent el de la telefonia amb un 63,59%, seguit a molta distància per
les empreses d'electricitat (8,64 %), d'assegurances (5,55 %) i bancs i
entitats financeres (3,70 %) i la resta de reclamacions es repartix entre
empreses de venda a distància, serveis sanitaris, vivenda, gas, venda
d'electrodomèstics, hostaleria i transport, entre altres.
Així mateix, en l'OMIC de Carlet també
s'han realitzat consultes, fins a 52 al llarg de tot l'exercici 2014. Igual que
les reclamacions, la gran majoria de les consultes han estat relacionades amb
el sector de la telefonia. L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor és un
servei municipal d'atenció directa i gratuïta a través del qual tots els
ciutadans de Carlet poden sol·licitar informació sobre els problemes que puguen
afectar-los com a consumidors.
No hay comentarios:
Publicar un comentario