Des de la inauguració de la nova Casa Consistorial, Carlet compta amb una Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC), un servei municipal que ofereix la possibilitat de tramitar de forma integrada bona part de les gestions de l'Ajuntament. Es tracta d'un servei d'orientació, informació i tramitació de més de 28 gestions diferents, és a dir, que el ciutadà quan arriba a l'Ajuntament té un punt on pot realitzar diferents gestions com sol·licitar l'emissió de duplicats de rebuts d'impostos, modificacions de dades en el padró municipal, etc. L’OAC està emplaçada en la planta baixa de l'edifici per a evitar que els ciutadans hagen de desplaçar-se pels diferents departaments de l'Ajuntament, tal com passava a l'anterior immoble.
L’OAC té funcions de registre general i de finestreta única i, per tant, es poden presentar totes les sol·licituds i documents dirigits a l'Ajuntament de Carlet, així com aquells dirigits a òrgans de l'Administració General de l'Estat (Ministeris), de la Generalitat (Conselleries) i a entitats de dret públic vinculades o dependents d'ambdues. En menys de sis mesos, l’OAC de Carlet ha realitzat 8.134 atencions amb una mitjana de 70 gestions realitzades diàriament. Aquesta oficina disposa d'un ampli horari d'atenció al públic (8 – 15 h) amb l'objecte d'oferir més i millor servei als ciutadans. D'aquesta manera, l’OAC es converteix en el departament municipal amb major proximitat als veïns de la ciutat.
El 51 % de les atencions han sigut gestions de registre general, el 22 % relacionades amb el padró municipal, el 7 % amb la taxa de residus, el 6’8 % han sigut relatives a les ajudes de material escolar, el 2’8 % de realització de signatura digital i la resta han estat vinculades amb les àrees de rendes, agermanament, multes i l’abonament de transport, entre d’altres. Sobre aquest tema, l'alcaldessa de Carlet, Mª Ángeles Crespo, ha manifestat que l'Oficina d'Atenció al Ciutadà té una clara vocació de servei a la ciutadania i una voluntat d'oferir una atenció de qualitat tant en la informació facilitada com en la tramitació dels expedients. És una ferma aposta de la Corporació municipal per crear un model de relació amb els ciutadans basat en criteris d'eficàcia i qualitat amb un tracte totalment personalitzat.
No hay comentarios:
Publicar un comentario